preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić

Login
 

 

Dragi roditelji i djeco,

molimo da ispunite upitnik vezano za poboljšanje kvalitetete i raznolikosti prehrane u našoj školi (procijenjeno vrijeme ispunjavanja: 5 minuta)

Raspored zvonjenja

Prije podne

1. 08:00 – 08:45
2. 08:50 – 09:35
3. 09.45 – 10:30
4. 10:40 – 11:25
5. 11:30 – 12:15
6. 12:20 – 13:05
7. 13:10 – 13:55

 

Poslije podne

0. 13:10 – 13:55
1. 14:00 – 14:45
2. 14:50 – 15:35
3. 15:45 – 16:30
4. 16:40 – 17:25
5. 17:30 – 18:15
6. 18:20 – 19:05
Pristup e-Dnevniku

Informacije

2023./2024.

ŠKOLSKI LIST I FACEBOOK

DIGITALNI ŠKOLSKI LIST

 

FACEBOOK
OŠ LJUDEVITA GAJA

Eko škola

 

UZ Gaj

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2011.

Ukupno: 2264736
Ovaj mjesec: 6460
Ovaj tjedan: 2046
Danas: 7
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Tjedan s Dorothy
Autor: Kristina Jovanović, 20. 4. 2016.

Ovaj tjedan je u 3. D prošao u bajkovitom ozračju Čarobnjaka iz Oza. Zbog svoje opsežnosti odlučili smo se ovo lektirno djelo obraditi u 5 školskih sati, odnosno tjedan dana nastave. 


            Književno djelo Čarobnjak iz Oza napisao je američki pisac Lyman Frank Baum. Iako je djelo, koje mnogi zovu modernom bajkom, objavljeno prije više od stotinu godina ono je i dalje moderno i zanimljivo. Bajka je podijeljena na 24 poglavlja koja se prirodno nižu jedno za drugim te tjeraju čitatelja da nastavi čitati i saznavati budući tijek događaja.

            Čarobnjak iz Oza pripada lektirnim djelima 3. razreda. Zbog njegove opsežnosti i izrazite bajkovitosti odlučili smo napraviti bajkoviti tjedan u kojemu ćemo obraditi više nastavnih tema uz pomoć ove predivne bajke.

Posebne pripreme učenika nije bilo, osim što su morali pročitati djelo. Učenici odmah na početku nastavne godine dobiju popis lektirnih djela po mjesecima tako da unaprijed znaju što treba posuditi i čitati. Također, nakon svakog sata lektire, i ja najavim sljedeće djelo koje moraju pročitati.

Prva dva sata bila su rezervirana za interpretaciju lektirnog djela.

S učenicima sam na početku sata odigrao igru asocijacija koja ih je navodila na naziv djela. Nakon toga smo poslušali poznatu pjesmu Somewhere Over The Rainbow u interpretaciji same Judy Garland, koja je i proslavila ovaj film.

Nakon najave, s učenicima sam porazgovarao o tome što im se svidjelo u djelu, a što nije.

Tijekom sata i interpretacije djela obradili smo sve ključne pojmove - temu, likove, književnu vrstu, stvarne i nestvarne događaje te redoslijed događaja, kojeg su učenici u parovima osmišljavali. Učenici su zatim podijeljeni u skupine u kojima su dobili zadatke.

Prije stvaralačkog rada s učenicima sam ponovio pravila ponašanja pri radu u skupinama: poštujemo i uvažavamo tuđe mišljenje, svi sudjelujemo te pazimo na glasnoću razgovora kako ne bi ometali jedni druge.

            Učenici su dobili 6 zadataka:

- napraviti abecedu djela
- napisati drugačiji završetak i nastaviti bajku
- napisati pjesmu inspiriranu bajkom
- osmisliti kartu Dorothynog putovanja
- napraviti strip u kojemu će ukratko prikazati redoslijed događaja
- napisati osobine likova te ih nacrtati onako kako su ih zamislili

 

1. zadatak: abeceda djela

            Učenici su morali osmisliti riječi koje su povezane s djelom. Prvo slovo riječi su morali ukrasiti na različite načine. Naravno, neka slova nisu mogla biti iskorištena jer nije bilo riječi koje bi povezali s djelom (npr. đ, dž).

2. zadatak: drugačiji završetak te nastavak bajke

            Ovo je jedan od klasičnih zadataka pri stvaralačkom radu na lektirnim djelima. Meni je osobno izvrstan jer potiče dječju kreativnost i na tom zadatku možemo odlično vidjeti kako će učenici kreativno nadopuniti neki književni tekst i završiti ga na svoj način.

3.  zadatak: napisati pjesmu inspiriranu bajkom

Ovaj zadatak zahtijeva maksimalnu kreativnost i koncentraciju jer učenici moraju osmisliti pjesmu s rimom. Rima kao tema se kroz 3. razred stalno pojavljuje i ovo je odličan primjer kako nešto usustaviti na malo drugačiji način.

 

4. zadatak: karta putovanja

            Iako se naizgled izrada karte putovanja čini jednostavnim zadatakom, ova aktivnost za djecu predstavlja zanimljivu prepreku koju mogu riješiti, a tijekom rada na ovom zadatku nalazili smo poveznice sa sadržajima prirode i društva (snalaženje u prostoru, strane svijeta). 

5. zadatak: strip – redoslijed događaja

            Od drugog razreda redoslijed događaja konstantno uvježbavamo. Ovakav zadatak je izvrstan primjer kako djeca mogu kreativno i dalje uvježbavati ono što je posebno bitno pri interpretaciji književnih tekstova.

6. zadatak: osobine likova

            U ovome zadatku učenici su morali opisati likove i potkrijepiti ih njihovim radnjama iz djela (učenje notiranja i odrađeno je usmeno). Također, morali su nacrtati likove onako kako su iz zamislili. Zadatak je zahvalan jer učenici lako podijele likove i svatko radi svoj posao.

            Nakon završetka rada, učenici su prezentirali svoje zadatke i radove jedni drugima.

            Tip rada opisan u ovom tekstu odličan je uvod u gledanje filmske adaptacije Čarobnjaka iz Oza. Tjedan smo nastavili gledanjem filma te analizom filma i usporedbom filma i knjige.

            Na kraju će učenici prepričati književno djelo, a sve ćemo objediniti temom iz likovne kulture te slušanjem glazbene teme iz filma (Somewhere Over The Rainbow) na satu glazbene kulture.

Učitelj Mario Ključević





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju