preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić

Login
 

 

Dragi roditelji i djeco,

molimo da ispunite upitnik vezano za poboljšanje kvalitetete i raznolikosti prehrane u našoj školi (procijenjeno vrijeme ispunjavanja: 5 minuta)

Raspored zvonjenja

Prije podne

1. 08:00 – 08:45
2. 08:50 – 09:35
3. 09.45 – 10:30
4. 10:40 – 11:25
5. 11:30 – 12:15
6. 12:20 – 13:05
7. 13:10 – 13:55

 

Poslije podne

0. 13:10 – 13:55
1. 14:00 – 14:45
2. 14:50 – 15:35
3. 15:45 – 16:30
4. 16:40 – 17:25
5. 17:30 – 18:15
6. 18:20 – 19:05
Pristup e-Dnevniku

Informacije

2023./2024.

ŠKOLSKI LIST I FACEBOOK

DIGITALNI ŠKOLSKI LIST

 

FACEBOOK
OŠ LJUDEVITA GAJA

Eko škola

 

UZ Gaj

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2011.

Ukupno: 2268132
Ovaj mjesec: 9847
Ovaj tjedan: 2347
Danas: 464
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt 3.d i 4.d razreda Očuvanje kulturne baštine
Autor: Kristina Jovanović, 19. 3. 2017.

Tematsko područje projekta

Kulturološko područje. Razvoj zavičajnog identiteta kao dio hrvatskog domovinskog identiteta.          

Cilj projekta

Poznavanje narodnih običaja svoga zavičaja i očuvanje kulturne baštine.

Opis projekta

Izbor problema

Usvajanjem nastavnih sadržaja iz Prirode i društva prepoznali smo dva problema: kako prepoznati zdravu hranu i  kako očuvati kulturnu baštinu. Glasovanjem unutar razrednog odjela odabrali smo temu kojom ćemo se baviti.


Istraživanje društvene važnosti problema

Proučavali smo zakone i propise koji se odnose na očuvanje kulturne baštine: Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara,  Konvencija o zaštiti svjetske kulturne i prirodne baštine, Zakon o potvrđivanju Konvencije o zaštiti nematerijalne kulturne baštine, Statut Republike Hrvatske, Konvencija o pravima djeteta. Pratili smo tisak i ostale medije, koristili  udžbenike, stručnu literaturu, prikupljali informacije putem interneta. Prikupljene materijale tijekom istraživanja problema slagali smo u dokumentacijsku mapu. Stupili smo u kontakt s ravnateljicom Muzeja Brdovec, Silvijom Limani i višom stručnom suradnicom za obrazovanje i kulturu, gospođom Gordanom Funda. Doznali smo što grad poduzima za očuvanje kulturne baštine. Saznali smo koje udruge u našoj široj zajednici rade na promicanju očuvanja kulturne baštine i kako. Proveli smo anketu među učenicima i roditeljima.

Oblikovanje mogućih rješenja problema

U skupinama raspravljali smo o mogućim načinima rješavanja problema. Bile su predložene četiri javne politike: Edukacija djece o kulturnoj baštini, snimanje filma o kulturnoj baštini, izgradnja muzeja i izložba u prostorijama škole. Utvrđivali smo način, pristup i postupke za ponuđena rješenja problema navodeći jake i slabe strane tog rješenja.

Izbor najboljeg pristupa rješenju problema

Glasnogovornik svake skupine pred cijelim razredom obrazložio je pristup skupine rješavanju problema. Objasnio je koje su jake, a koje slabe strane njihovog ponuđenog rješenja. Cijeli razred raspravljao je o svim prijedlozima i tražio argumente za i protiv ponuđenih rješenja. Nakon razmatranja svih jakih i slabih strana mogućih rješenja problema, odlučili smo se za rješenje problema koje ima najviše jakih strana, odnosno za ono kojem možemo pristupiti, a to je postavljanje izložbe u prostorijama škole.

Razvoj plana akcije

Cijeli razred planirao je aktivnosti:

- posjet Muzeju Brdovec

- uključivanje u folklor

- istraživanje o nošnjama i običajima svoga zavičaja

- izrada i postavljanje promidžbenih plakata

- uključivanje volontera iz Centra za mladež

- sakupljanje predmeta naših predaka

- postavljanje izložbe

- upoznavanje ravnateljice škole s planom djelovanja

- predstavljanje projekta na Vijeću učenika, Učiteljskom vijeću, Roditeljskom sastanku, radio emisiji, na web stranici škole

Ostvareni rezultati

Posjetili smo Muzej Brdovec i razgovarali sa ravnateljicom muzeja. Posjetili smo i 18. međunarodni sajam povodom 1. proštenja tradicije i kulturne baštine u Zaprešiću. Postavili smo promidžbene plakate na više mjesta u gradu Zaprešiću te obavijestili ostale učenike putem web stranice škole i oglasne knjige. Uključili smo se u folklor. Nakon predstavljanja plana djelovanja ravnateljici škole zamolili smo je da nam škola financira šivanje nošnji i kupnji staklene vitrine, što je ona odobrila. Istražili smo kako izgledaju nošnje zaprešićkog kraja. Prikupili smo vrijedne stare predmete svojih predaka. U prikupljanje starih predmeta uključili smo i volontere Centra za mladež Zaprešić. U iščekivanju smo staklene vitrine koja je naručena.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju