preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljudevita Gaja Zaprešić

Login
 

Dragi roditelji i djeco,

molimo da ispunite upitnik vezano za poboljšanje kvalitetete i raznolikosti prehrane u našoj školi (procijenjeno vrijeme ispunjavanja: 5 minuta)

Raspored zvonjenja

Prije podne

1. 08:00 – 08:45
2. 08:50 – 09:35
3. 09.45 – 10:30
4. 10:40 – 11:25
5. 11:30 – 12:15
6. 12:20 – 13:05
7. 13:10 – 13:55

 

Poslije podne

0. 13:10 – 13:55
1. 14:00 – 14:45
2. 14:50 – 15:35
3. 15:45 – 16:30
4. 16:40 – 17:25
5. 17:30 – 18:15
6. 18:20 – 19:05
Pristup e-Dnevniku

Informacije

2023./2024.

ŠKOLSKI LIST I FACEBOOK

DIGITALNI ŠKOLSKI LIST

 

FACEBOOK
OŠ LJUDEVITA GAJA

Eko škola

 

UZ Gaj

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 9. 2011.

Ukupno: 2257795
Ovaj mjesec: 14043
Ovaj tjedan: 2025
Danas: 57
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Engleski jezik za 1. razred
Autor: Administrator , 9. 2. 2010.

Potaknuta brojnim upitima o načinu izvođenja nastave engleskog jezika u prvim razredima, te željama nekih od vas da se uključite u praćenje učenja vašeg djeteta, pokušat ću vam približiti metode, očekivanja i ciljeve nastave engleskog jezika.


Projekt ranog učenja engleskog jezika je specifičan jer počinje u dobi, koja je po svim istraživanjima upravo optimalna za usvajanje, pored materinskog,  još jednog stranog jezika. Djeca koja su stranom jezika bila posredno ili neposredna izložena i prije polaska u školu s lakoćom i velikim uspjehom nastavljaju nadogradnju. To ne znači da djeca koja se sa stranim jezikom susretnu tek u školskim klupama ne postižu uspjeh, dapače, istraživanja pokazuju da do dobi od 10 godina, i jedni i drugi mogu dostići sličan stupanj usvojenosti.

Za razliku od nekih drugih nastavnih predmeta, engleski se ne može učiti uglavnom doma, niti je to predmet koji se može usput pokazati. Za uspjeh je vrlo važna , ako ne i presudna, učenikova aktivnost na satu. Ta aktivnost djelomično ovisi o učitelju i izboru motivacijskih sredstava, ali i djelomično o unutarnjoj motivaciji samog učenika. Nema tog motivacijskog sredstva koji bi se mogao uspješno primijeniti ako sam učenik ne vidi svrhu i smisao učenja. Budući da djeca u ovoj dobi ne razumiju u potpunosti svu važnost i neizbježnost uspješnog vladanja engleskim jezikom, na nama roditeljima je uloga da to djeci pojasnimo.

Osnovni cilj učenja engleskog jezika je razvijanje komunikacijskih vještina na tom jeziku. Što ova rečenica djeci konkretno znači? Što se tiče budućnosti to znači da se dijete neće moći daljnje obrazovati niti će moći pristupiti tržištu rada bez solidnog vladanja jezikom.

Što se tiče sadašnjosti, to znači da uspješno svladano gradivo otvara djeci nebrojene mogućnosti iskazati svoje sposobnosti i uživati u naučenom, što je ključno za razvoj osjećaja vlastite vrijednosti, za koji bih rekla da je kamen temeljac svakog zdravog karaktera. Dijete će tako moći pjevati pjesmice, opisivati predmete, prepoznavati riječi i pojmove kad je u dodiru s jezikom izvan škole, koristiti jezik na putovanjima ili u razgovoru s rodbinom, razumjeti najdražu pjesmu ili crtić, igrati društvene igre, te naposljetku pisati razglednice i čitati bajke i priče na engleskom jeziku.

Da bi dijete vidjelo svrhu u učenju od iznimne je važnosti da mi kao roditelji iskažemo pozitivan stav prema učenju. Moramo biti svjesni da je učenje proces koji je svojstven djeci, ona se ne trebaju tjerati učiti niti učiti kako učiti. Djeca uče neprestano od samog rođenja, a polaskom u školu to učenje se nastavlja samo poprima jedan strukturirani oblik na koje se dijete treba adaptirati i prihvatiti ga. Koliko će koje djete biti uspješno u tome ne ovisi samo o njemu nego i o roditeljskom stavu. Ne hvalite svoje dijete samo za dobru ocjenu, već se interesirajte što ono radi u školi i što je naučilo, te ga ohrabrite i pohvalite za svaki otpjevani stih, lijepo obojan ili nacrtan crtež, za opisivanje priča i likova iz udžbenika, potaknite ga da koristi što više riječi na engleskom, kažite mu da je ono sad učitelj koji vas mora naučiti neku igru ili pjesmicu, slušajte zajedno CD koji ste dobili uz knjigu, itd. Lista ideja je zaista nepresušna. Nemojte to propustiti jer vaše dijete jedva čeka da pokaže koliko zna i može.

 

Kako se nastava jezika sastoji od jako puno igre, pjevanja, plesanja, crtanja i bojanja često se taj duh zaigranosti zna preseliti i na stav prema obavezama koje učenik ima prema ovom predmetu. To se odnosi na redovito donošenja pribora (udžbenika, radne bilježnice i crtančice) te na pisanje domaćih zadaća. Iako domaće zadaće na prvi pogled mogu izgledati banalno ( radi se uglavnom o zadacima bojanja jer za sad dijete ne može ništa konkretno samo učiti ili pisati na stranom jeziku) one imaju nekoliko funkcija. Prva i osnovna funkcija je stjecanje i razvijanje radnih navika koje će biti od velike važnosti u nastavku školovanja,a koje će pomoći učeniku u osamostaljivanju kroz proces učenja. Uloga domaće zadaće  je i da podsjeti učenika na gradivo koje je bilo obrađeno na prijašnjem satu, te ga tako pripremi za novi sat i podsjeti na kontekst obrađenih sadržaja. Zadaci bojanja, crtanja ili pisanja riječi su iznimno važni za koncentraciju i razvoj mašte, te vježbanje fine motorike. Potaknite vaše dijete da prije nego što spremi knjige iz engleskog u torbu, prolista radnu bilježnicu i potraži oznaku za domaću zadaću, te mu pomognite da ju napravi i pohvalite ga nakon obavljenog zadatka. Ako se ponekad dogodi da dijete zaboravi ili ne zna kako napraviti zadaću , imat će priliku to napraviti za idući sat.

Naposljetku, potaknite svoje dijete da aktivno sudjeluje u nastavi, da slobodno pokaže i znanja usvojena izvan škole, jer će svaki takav trud biti nagrađen ne samo ocjenom, već nečim puno važnijim – osjećajem uspjeha i vjerom u vlastite sposobnosti.

Ana Mari Gnječ, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju